ویژگی های نمایشگر هوآوی Nova 3e


گوشی nova 3e میان رده هوآوی که با ظاهری فوق العاده و قابلیت‌های فراوان روانه بازار شده است. نمایشگر nova 3e به عنوان یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت این تلفن هوشمند به حساب می‌آید که در این مقاله سعی داریم شما را بیشتر با آن آشنا کنیم.

صفحه نمایش یک فاکتور اساسی در تلفن‌های همراه به حساب می‌آید؛ چرا که اصلی‌ترین راه ارتباطی بین کاربر و دستگاه توسط آن صورت می‌گیرد. موارد مختلفی هستند که در عملکرد نمایشگر موبایل‌ها تاثیر می‌گذارند و کمپانی‌های مختلف هم در تلاش‌اند تا در این زمینه بهترین باشند.

پنل کم مصرف

پنل های IPS LCD از محبوب‌ترین پنل‌هایی است که این روزها کمپانی‌های مختلف در تولیداتشان استفاده می‌کنند. با توجه به عمکلرد بسیار خوب این پنل و همچنین مصرف انرژی مناسب آن، مدت‌ها است که شاهد بهره گیری از این تکنولوژی در تلفن‌های هوشمند ساخته شده توسط هوآوی نیز هستیم.

پنل های LTPS IPS LCD نام پنلی است که هوآوی برای نمایشگر nova 3e  در نظر گرفته که نسبت به IPS LCD معمولی، نه تنها عملکرد بهتری داشته، بلکه گرمای کم‌تری نیز تولید می‌کند. علاوه بر این‌ها مصرف باتری توسط این پنل نسبت به IPS LCD کم‌تر بوده و توسط آن می‌توان به شارژدهی بیشتری در تلفن همراه دست یافت.

اندازه ایده‌آل

هوآوی برای نمایشگر nova 3e اندازه 5.84 اینچ را در نظر گرفته که با توجه به ابعاد کلی دستگاه، بسیار هنرمندانه درون قاب قرار گرفته است. در اطراف صفحه نمایش این میان رده، کم‌ترین حاشیه‌های ممکن وجود داشته و به این ترتیب آن را به یکی از خوش ساخت‌ترین تلفن‌های هوشمند موجود تبدیل کرده است. با توجه به این موضوع، نسبت نمایشگر به بدنه 80.5 درصدی در نوا 3 ای ایجاد شده که برای یک میان رده با این قیمت بسیار عالی است.

نسبت تصویری 19:9

این روزها نسبت تصویری 16:9 در نمایشگر تلفن‌های هوشمند به فراموشی سپرده شده و سازندگان به دنبال تغییر استاندارهای‌ خودشان در این زمینه هستند. هوآوی از نمایشگری با نسبت 19:9 در nova 3e استفاده کرده که باعث شده تا کاربر بدین ترتیب به فضای بیشتری از رابط دسترسی داشته باشد.

اما همه چیز به نسبت تصویری ختم نشده و هوآوی برای این که بیشترین فضای ممکن از گوشی را در اختیار  کاربر قرار دهد، از یک ناچ در بخش بالایی هندست استفاده کرده است. طول این ناچ که از اسپیکر، دوربین سلفی، سنسور مجاورت و نور اعلانات میزبانی‌ می‌کند، کم تر از آن چیزی است که در آیفون  ایکس اپل دیده بودیم و بدین ترتیب فضای خالی بیشتری از صفحه نمایش در دسترس خواهد بود.

تراکم پیکسلی بالا

رزولوشنی که هوآوی برای نمایشگر nova 3e  در نظر گرفته، فول اچ دی پلاس بوده که تعداد پیکسل‌های بیشتری را نسبت به فول اچ دی معمولی به نمایش می‌گذارد. با توجه به اندازه 5.84 اینچی این مدل و همچنین رزولوشنی که برای آن در نظر گرفته شده، چگالی پیکسلی 432ppi  ایجاد شده است. این چگالی پیکسلی، کیفیت بالا در نمایشگر را به شما تضمین می‌کند که چشم کاربر قادر به تفکیک پیکسل‌ها در آن نخواهد بود.

عملکرد عالی در واقعیت

با کنار گذاشتن تمامی مشخصات سخت افزاری، عملکرد نمایشگرnova 3e  در واقعیت بسیار خوب تلقی می‌گردد و به جر‌ات می‌توان آن را یکی از بهترین نمونه‌های قرار گرفته بر روی تلفن‌های هوشمند نام برد. رنگ‌ها در این نمایشگر با دقت بالا نشان داده می‌شوند و با کنتراست مناسب، جذابیت تصاویر به نمایش گذاشته شده، دوچندان می‌شود.

حداقل و حداکثر روشنایی نمایشگرnova 3e  در حد مناسبی بوده و حین کار با آن در محیط‌های روشن مانند فضای بیرون با نور خورشید و یا محیط‌های تاریک، به مشکل خاصی بر نمی‌خورید‍. علاوه بر این‌ها با تغییر دادن زاویه دید، خبری از سیاه شدن و یا تغییرات رنگ در این نمایشگر نبوده و نوا 3 ای در این زمینه هم عملکرد خوبی دارد.

تنظیمات نرم افزاری صفحه نمایش

در منوی تنظیمات بخش نمایشگر nova 3e شاهد قابلیت‌هایی برای شخصی سازی نمایش رنگ‌ها هستیم. کاربر می‌تواند از این بخش با وارد شدن به Color Mode، دمای رنگ‌ها را به طور دلخواه تغییر دهد. سه مود مختلف با نام‌هایCold ، Warm و Default در این بخش وجود داشته که شما می‌توانید با توجه به نیازتان، یکی را انتخاب کنید. تغییر دمای رنگ به صورت دستی هم از طریق همین منو انجام پذیر است.

تغییر رزولوشن از فول اچ دی پلاس به اچ دی پلاس برای کاهش مصرف انرژی باتری و Eye Comfort برای فیلتر کردن نور آبی، دیگر ویژگی‌های نرم افزاری موجود در منوی تنظیمات نمایشگر nova 3e هستند.

بازگشت به بالا